Krizni menadžment

Krizni menadžment predstavlja upravljanje društvom s ciljem izlaska iz krize te postavljanje društva na osnove koje osiguravaju dugoročnu održivost poslovanja. Krizni menadžment obilježava intenzivnije korištenje sredstava i metoda potrebnih za preveniranje te ovladavanje krizne situacije, ali i uvođenje radikalnih mjera poslovnog preokreta. Obično ga poistovjećujemo s reaktivnim kriznim menadžementom (nakon eskalacije krize), dok se za preventivni krizni menadžment podrazumnijeva da je sastavni dio redovnog upravljanja (preveniranje krize).
Poduzetnici su permanentno izloženi kriznim situacijama i obično se suočavaju s tri vrste kriza, koje se manifestiraju sljedećim indikatorima:
Strategijska kriza
- konkurentska pozicija
- tržišni rast
- cijene
- kvaliteta proizvoda
- ugled
- odnos prema kupcima
- obujam investiranja
- obujam istraživanja i razvoja
- vrijednost za vlasnike
Kriza uspjeha
- novčani tok
- stvaranje vrijednosti
- rentabilnost vlastitog ulaganja
- rentabilnost ukupnog ulaganja
- rentabilnost prometa
- dobit po dionici
- povrat investiranja (RoI)
- vrijednost na burzi
Kriza likvidnosti
- stupnjevi likvidnosti
- radni kapital
- koeficijent obrtaja
- dani vezivanja
- novčani tok
- račun tokova kapitala
- bilanca promjena
te obično nisu ni svjesni da se društvo već nalazi u kriznoj situaciji.
Maksima savjetovanje nudi uslugu kriznog menadžmenta klijentima kojima je potrebna brza reakcija u ograničenom roku u svrhu preokreta u poslovanju ili reorganizacije na domaćim ili stranim tržištima.