Krizni menadžment

Krizni menadžment predstavlja upravljanje društvom s ciljem izlaska iz krize te postavljanje društva na osnove koje osiguravaju dugoročnu održivost poslovanja. Krizni menadžment obilježava intenzivnije korištenje sredstava i metoda potrebnih za preveniranje te ovladavanje krizne situacije, ali i uvođenje radikalnih mjera poslovnog preokreta. Obično ga poistovjećujemo s reaktivnim kriznim menadžementom (nakon eskalacije krize), dok se za preventivni krizni menadžment podrazumnijeva da je sastavni dio redovnog upravljanja (preveniranje krize).

Poduzetnici su permanentno izloženi kriznim situacijama i obično se suočavaju s tri vrste kriza, koje se manifestiraju sljedećim indikatorima:

Strategijska kriza

  • konkurentska pozicija
  • tržišni rast
  • cijene
  • kvaliteta proizvoda
  • ugled
  • odnos prema kupcima
  • obujam investiranja
  • obujam istraživanja i razvoja
  • vrijednost za vlasnike

Kriza uspjeha

  • novčani tok
  • stvaranje vrijednosti
  • rentabilnost vlastitog ulaganja
  • rentabilnost ukupnog ulaganja
  • rentabilnost prometa
  • dobit po dionici
  • povrat investiranja (RoI)
  • vrijednost na burzi

Kriza likvidnosti

  • stupnjevi likvidnosti
  • radni kapital
  • koeficijent obrtaja
  • dani vezivanja
  • novčani tok
  • račun tokova kapitala
  • bilanca promjena

te obično nisu ni svjesni da se društvo već nalazi u kriznoj situaciji.

Maksima savjetovanje nudi uslugu kriznog menadžmenta klijentima kojima je potrebna brza reakcija u ograničenom roku u svrhu preokreta u poslovanju ili reorganizacije na domaćim ili stranim tržištima.